„Istraživanje i monitoring kvaliteta usluga u Linijskom prijevozu putnika“


Ministarstvo trgovine, turizma i saobraćaja TK, uz saglasnost i odobrenje Vlade TK, svake godine raspisuje Javni poziv za predlaganje programa i projekata neprofitnih organizacija i udruženja za raspodjelu namjenskih sredstava prikupljenih po osnovu naknade za obavljene tehničke preglede vozila.
Finansijska sredstava se raspoređuju neprofitnim organizacijama i udruženjima čiji se programi i projekti odnose na unapređenje vršenja kontrole tehničke ispravnosti vozila na stanicama tehničkog pregleda, edukaciju djece u predškolskom i školskom uzrastu iz oblasti saobraćajne kulture i poznavanja saobraćajnih propisa, edukaciju vozača po pitanju zaštite čovjekove okoline i smanjenja emisije izduvnih gasova, promociju i organizaciju biciklističkih, auto i moto utrka i manifestacija, povećanje nivoa bezbijednosti saobraćaja kroz izradu reklamnih spotova, obilježavanje značajnih datuma iz oblasti saobraćaja, te unapređenje nivoa usluga u linijskom prijevozu putnika.
Projekat koji je danas prezentiralo Udruženje potrošača „Klub potrošača TK“ u saradnji sa Ministarstvom trgovine, turizma i saobraćaja TK, a koji nosi naziv „Istraživanje kvaliteta i monitoring u gradskog i prigradskom prevozu robe i  putnika“ se odnosi na unapređenje nivoa usluga u linijskom prijevozu putnika na području Grada Tuzla, odnosno Tuzlanskog kantona.

MinPrijevoz


U istraživanju kvaliteta javnog gradskog i prigradskog prijevoza putnika provedena je anketa na uzorku od 110 putnika i 9 vozača autobusa. Vozači su anketirani na autobuskoj stanici Tuzla AS Istok, i to vozači na linijama koje imaju polazište sa ove autobuske stanice, dok je anketiranje putnika vršeno na osam kantonalnih linija i to:
1.    Tuzla – Kalesija - prijevoznika d.d. „Gradski i prigradski saobraćaj” Tuzla;
2.    Tuzla – Banovići - prijevoznika d.d. „Litvatrans” Banovići;
3.    Tuzla – Lukavac - prijevoznika d.d. „Gradski i prigradski saobraćaj” Tuzla;
4.    Lukavac – Tuzla -  prijevoznika d.o.o. „Road” Lukavac;
5.    Tuzla – Srebrenik - prijevoznika d.d. „Gradski i prigradski saobraćaj” Tuzla;
6.    Tuzla – Tojšići - prijevoznika d.o.o. „Hankom turs” Kalesija;
7.    Tuzla – Srebrenik - prijevoznika d.o.o. „Hazre tours” Srebrenik;
8.    Tuzla – Stupari - prijevoznika d.o.o. „Transmont” Kladanj.
Rezultati istraživanja i monitoringa nad kvalitetom usluga gradskog i prigradskog prijevoza putnika su nas uvjerili da je kvalitet usluga u javnom linijskom prijevozu putnika koji se vrši autobusima na dosta dobrom nivou, s tim da postoji još jako mnogo prostora za unapređenje usluga prijevoza putnika, što će biti jedan od zadataka resornog ministarstva, lokalnih zajednica, kao i prijevoznika u nerednom periodu, a sa ciljem stvaranja optimalnog reda vožnje na području lokalnih zajednica, Grada Tuzla i Tuzlanskog kantona.
Pomenuti projekat i istraživanje predstavlja jako dobar uvid u stanje javnog prijevoza putnika na mreži kantonalnih linija na području Tuzlanskog kantona, posmatrano sa gledišta korisnika javnog prijevoza, odnosno putnika.
Takođe, kroz ovo istraživanje se može u značajnoj mjeri doprinijeti unapređenju javnog prijevoza putnika na području Tuzlanskog kantona, jer se na taj način identifikuju polja na kojima treba djelovati u cilju efikasnijeg, ekonomičnijeg i ekološki prihvatljivijeg javnog prijevoza na području Tuzlanskog kantona.  
Istraživanje može biti jako dobra osnova i za korekcije u poslovnoj politici preduzeća koja se bave javnim prijevozom putnika na području Tuzlanskog kantona, a posebno preduzeća čije su linije obuhvaćene ovim istraživanjem, a sve u cilju unapređenja nivoa usluge javnog prijevoza putnika na području Tuzlanskog kantona.
Dakle, cilj Ministarstva je da kroz ovakve i slične projekte, kao i kroz zahtjeve građana i prijevoznika sa područja Tuzlanskog kantona dobije jasne indikatore o potrebi usklađivanja redova vožnji na kantonalnim autobuskim linijama, odnosno da Ministarstvo kroz aktivnosti koje sprovodi obezbijedi transportni sistem u Tuzlanskom kantonu u kojem će korisnici saobraćajnih usluga – putnici imati kvalitetnu uslugu, a svi prijevoznici mogućnost rentabilnijeg poslovanja, uz poštivanje zakona i podzakonskih akata kao i propisanih uvjeta za obavljanje linijskog prijevoza putnika.
Na današnjoj prezentaciji projekta ispred Ministarstva trgovine, turizma i saobraćaja TK su bili prisutni: g-din Mirsad Gluhić ministar, g-din Nenad Lukanović pomoćnik ministra za saobraćaj, kao i uposlenici ministarstva: Samir Gabeljić, Biljana Kulišić, Irnela Mujčinović i Emir  Dugalić, ispred Udruženja potrošača „Klub potrošača“ TK, predsjednica g-đa Gordana Bulić, ispred Sekcije za unutrašnji promet putnika pri Kantonalnoj privrednoj komori TK g-din Nedžad Siočić, ispred prijevoznika predstavnici D.D. „GIPS“ Tuzla, D.O.O. „Hankom“ Tuzla, prestavnici nadležne općinske službe Kalesija, te nekoliko predstavnika zainteresovanih građana.

12.12.2018. godine            
Ministarstvo trgovine, turizma i saobraćaja TK

solana1

adriatic

centralno okt 2022

cydonia2

Banner Lukavac 180x112

izazovb

  kapija3

grad tuzla1 

vlada tk1

 

 

 

grin

  balic dec 2022

NBgooglepay

 mamamia

lovic juli 2022 

golden jan 2021 2

 piemonte1

SajamCokKAf baner

emma