Tuzlanka Zlata Smajić za portal manager.ba


"Nakon 37 godina radnog staža, mojim venama teče pivo"

Zlata1


U sklopu projekta Klub menadžera predstavljamo vodeće ljude iz svijeta poduzetništva kao i stručnjake iz raznih oblasti koji našu svakodnevnicu čine boljom i zanimljivijom. U državi i regiji, koja se nalazi na dnu europskih i svjetskih ljestvica, kada su u pitanju ekonomija i uvjeti poslovanja, razmjena pozitivnih priča i iskustava nam je svima izuzetno potrebna. Sigurni smo da ćete se iznenaditi koliko uspješnih ljudi živi oko nas. Neke od tih osoba poznajete, za neke niste nikada čuli. Možda vas nečija priča ili odgovor potakne da pokušate napraviti nešto slično ili više. Klub menadžera danas predstavlja Zlatu Smajić, koordinatoricu marketinga u Pivari d.d. Tuzla. Naša sugovornica je, kako kaže, već u završnoj fazi svog radnog vijeka. Pod krovom tuzlanske Pivare kroz 37 godina radnog staža obnašala je nekoliko menadžerskih funkcija. Od rukovoditelja prodaje pa sve do današnje funkcije-koordinatora marketinga, s ljubavlju, empatijom i dragim uspomenama, Zlata se kroz razgovor prisjeća svojih početaka i mladosti u kojoj je prvi put probala pivo i gledala kako pojedini brendovi ove kompanije zauzimaju vodeća mjesta u svijetu pivarske industrije. Zapravo, cijeli njen radni vijek zapisan je u Pivari Tuzla.

  • Godine uspješnog rada…

Kao prvo, kroz sve ove godine izgrađivala sam se kao osoba. Trudom, radom i čvrstim zalaganjem, gradila sam svoj i imidž svoje kompanije. Nije bilo lako prije trideset godina raditi kao komercijalista i svojom upornošću postati rukovodilac prodaje, voditi preko 30 ljudi, mahom muškaraca. Bez obzira na sav liberalizam, ipak je u to vrijeme vladao taj konzervativni balkanizam koji nije nimalo bio prijatan za jednu mladu ženu u poslovnom svijetu. Iako sam od prvog dana bila profesionalna, pokazala sam da jedna osoba može biti i žena i majka i komercijalista, a vjerovatno obnašati i još nekoliko funkcija ako je to potrebno. U svakom slučaju, tada, kao i danas, morala sam se izboriti za svoje mjesto u svijetu biznisa. Ipak, čini mi se da taj segment danas svakako ide uzlaznom putanjom i da je sve više žena u komercijali, marketingu i na rukovodećim pozicijama. Rekla bih da je ženama možda ipak lakše danas graditi karijeru, nego što je to bilo meni i mojoj generaciji u godinama prošlog vijeka.

 

Zlata2

  • Pivara Tuzla i noviteti…

Kada je u pitanju Pivara, sa sigurnošću mogu reći da idemo naprijed. Sigurno koračamo u budućnost. Već smo dostigli brojku od 220 stalno uposlenih. Solventna smo firma i redovno plaćamo svoje obaveze prema državi, obzirom da smo visokotarifna roba. Sve je regularno, jer imamo motivirane i vrijedne ljude. Svakih šest mjeseci proširujemo proizvodni program i uvijek uvodimo nešto novo, pogotovo ako tržište traži novitete. Inače, Pivara Tuzla je osnovana 1884. godine, i imala je proizvodni kapacitet od 5.000 hl godišnje proizvodnje piva. Danas pored piva posjeduje i proizvodnju sokova od prirodne baze, vrhunskog kvaliteta, sa okusima Lemon, Orange, Cola i jabuka, pod brendovima Panonska, Ledena i Laganese. Ponosno primjenjuje nove tehnologije za prevenciju štetnih utjecaja na okoliš, kao i mjere sigurnosti kvalitete proizvoda koje garantira primjenom važećih normi, zakonskih zahtjeva i osnovnih principa HACCP sistema i zahtjeva upravljanja okolinom. Pivara trenutno radi na „osvajanju“ Unsko-sanskog i Hercegovačko-neretvanskog kantona, te nastavlja regionalnu ekspanziju. Također, bilježimo i pozitivnu stopu izvoza, pogotovo soka i mineralne vode „Tuzlanski kiseljak“, koji je bogat magnezijem, a posebno popularan na inozemnom tržištu. Od 2014. godine prisutni smo i na turskom tržištu gdje su prepoznati okusi naših sokova. Taj isti sok se prodaje i na tržištu Iraka, a od početka 2016. godine i Kuvajta. Definitivno smo spremni za sva tržišta koja nas žele. Inače, razvoj i rasprostranjenost sve većeg broja trgovačkih lanaca, bez obzira na geografsku lokaciju, doveli su do toga da potrošači sve više traže naša piva.

  • Brendovi…

Naš imperativ je kvaliteta uz koju se mora održavati i prefiks brenda. Znati da je neki vaš proizvod poznat kao brend – to je već ponos i čast, posebno u našoj zemlji. Mi zaista održavamo kvalitetu našeg Tuzlanskog pilsnera i to po staroj, češkoj recepturi. Pored toga, imamo i pivo Erster koje se još uvijek ne može nazvati brendom, ali ga mi svakako svrstavamo u sami vrh. Njega smo dobili prije 2007. godine kada smo uvodili liniju limenke. Jedna njemačka kompanija nam je kao poklon za poslovnu suradnju darovala i licencu proizvodnje upravo tog piva. Kada govorimo o toj vrsti, moram spomenuti da se za istu koristi 10 posto manje sirovine ječmenog slada, a više hmelja, jer ipak, njemačka piva su gorča u odnosu na lager piva koja mi proizvodimo.

  • Pivo u venama…

Još u mladim danima sam sa svojim ocem voljela piti pivo. Zapravo, moj otac je krivac što sam zavoljela njegov okus. Uvijek bismo ga uz ručak ili razgovor pili. Rekla bih da se sve to iz porodice nosi. Po završetku mog školovanja, izašao je konkurs u Pivari, i ocu sam rekla da ću prekinuti fakultet i zaposliti se u ovoj kompaniji, no to za njega nije dolazilo u obzir. Ipak, ja sam uradila po svome. Prekinula sam studiranje na Pravnom fakultetu i došla raditi u Pivaru. Mogu reći da me ponijela ta pivarska industrija. Prvo sam počela raditi u financijama, a potom prešla i u komercijalni sektor, te upisala ekonomiju i završila marketinški smjer koji mi jednostavno „leži“ jer obožavam ljude, komunikaciju, putovanja, upoznavanje i širenje novih vidika, a sve to mi je omogućio rad u komercijali. Slobodno mogu reći da je kroz moj dugogodišnji rad u Pivari, u moje vene ušlo pivo. 1991. godine sam preživjela emboliju pluća i tada mi je liječnik rekao: „Pa zato si ti ostala živa!“. Pogotovo što su tada svakih pet minuta zvale moje kolege iz Pivare da provjere kako sam.

  • Putovanja i pivske destinacije…

Nažalost, u zadnje vrijeme nismo česti sudionici i posjetitelji poznatih, svjetskih pivskih destinacija, iako i dalje održavamo odličnu suradnju sa nekima od njih. Nekada ranije, većinu sirovina smo dobavljali iz Njemačke i Češke. U Nürnberg smo odlazili na sajam pivarske opreme i to je bilo nešto impozantno. Danas pratimo i posjećujemo sve što se događa u zemljama okruženja.

  • Sponzorstva…

Zadnje dvije-tri godine smo generalni sponzor FK „Sloboda“ iz Tuzle, kao i FK „Turbina“ iz Jablanice, ŽKK „Jedinstvo“, ŽRK „Jedinstvo“…Mi smo društveno odgovorna kompanija i podržavamo sportske, kulturne i glazbene događaje, posebno one koji se održavaju na Panonskim jezerima.

Zlata3

 

  • Nagrade…

Najbolje nagrade su one koje nam dolaze od cijenjenih potrošača, a to je porast prodaje kroz maloprodajne objekte. Svake godine bilježimo rast u prosjeku 10 posto, na što smo posebno ponosni. I prvi kvartal 2016. godine je povećan za nekih 8-9 posto u odnosu na 2015. godinu, i to zahvaljujući našim potrošačima. Nedavno smo dobili i vrijednu, internacionalnu nagradu za kvalitetu Tuzlanskog pilsnera. Svečana dodjela nagrade je najavljena za 9. svibnja u Parizu. Mogu reći da je naš menadžment uvelike spreman.

  • Slobodno vrijeme…

Najvrjednije što imam su moj suprug, kćer i unuk Arslan. Vrijeme provedeno s njima je najdragocjenije. Osim obaveza u Pivari, rado obnašam i funkciju potpredsjednice „Nove ženske inicijative“, nevladine organizacije koja se bavi humanitarnim radom. Prvenstveni cilj nam je postaviti ženu na mjesto koje ona zaslužuje, kako ne bi ostala na društvenoj margini. Posebno smo ponosne na naš humanitarni rad sa Zavodom za djecu sa posebnim potrebama i djecu bez roditeljskog staranja. Tu smo napravile velike rezultate. Samo ću se pohvaliti jednim od projekata koje smo uradile, jer postojimo tek jednu godinu. Naš veliki projekt je otvorenje prve relaks sobe za djecu sa smetnjama u razvoju, a koja je jedina takva u BiH. Obzirom da sam optimista, svakako sam sigurna da će takvih projekata biti još i više.
Pored toga, članica sam i Aktiva žena Grada Tuzle, kao i članica predsjedništva stranke „Tuzlanska alternativa“ Tuzla.

  • Definicija menadžera…

Prije svega, ponosna sam i što sam jedna od članica Kluba menadžera vašeg poslovnog portala. Ovaj pojam bih definirala ovako: Čovjek koji radi, voli i vjeruje u ljude!

Zlata4